خانه / تهرانگردی و واحد های تجاری / بهترین طبقه در آپارتمان کدام است؟

بهترین طبقه در آپارتمان کدام است؟

بهترین طبقه آپارتمان کدام است؟

بهترین طبقه برای خرید و یا اجاره آپارتمان کدام است؟ این سوالی بوده که همیشه از خودمان برای خرید و یا اجاره آپارتمان میپرسیم. این سوال معمولا هم بی جواب می‌ماند. امروز قصد داریم در این مقاله به سوال پاسخ دهیم.

پاسخ به این سوال بستگی به عوامل مختلفی داراد. البته که مهم ترین عامل تاثیرگذار در این سوال، طبقه‌ی ساختمان می‌باشد. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در جواب این سوال ساختمان‌های مجاور می‌باشد.  برای اینکه بتوانید پیش خودتان جواب این سوال را بیابید، پیشنهاد می‌شود که قبل از ورود به واحد و بازدید آن، ساختمان‌های مجاور را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه دلیل مهم بودن ابن موضوع را توضیح خواهیم داد.

دسترسی به واحد

اگر رفت و آمد واحد برای شما از اهمیت زیادی برخوردار بوده، قطعا باید انتخابی بین طبقات اول داشته باشید. برای مثال اگر بخواهید یک آپارتمان در نیاوران خریداری کنید از تعداد طبقات زیادی برخوردار بوده، طبقات بالا دسترسی شما را به واحد سخت خواهد کرد. البته که امروزه اکثر آپارتمان‌ها از آسانسور برخوردار هستند. بعضی از افراد هستند که از سوار شدن آسانسور حراس دارند. این افراد حتما باید طبقات اول را برای سکونت انتخاب کنند تا نیازی به استفاده از آسانسور را نداشته باشند. طبقات اول دسترسی راحت‌تری به پارکینگ نیز دارند. امروزه در تهران، مخصوصا در فصل تابستان، مسئله قطعی برق هم زیاد مطرح می‌شود. اگر خانواده‌ی جوانی دارید، این مسئله خیلی برای شما تاثیر گذار نخواهد بود. زیرا که با قعطی برق، آسانسور هم قطع می‌شود. اگر واحد شما طبقات بالای آپارتمان باشد، برای رفت و آمد به واحد دچار مشکل خواهید شد. البته که امروزه ساختمان‌های پیشرفته دارای سیستم برق اضطراری هستند تا در بروز چنین حوادثی بتوانند از این سیستم برای سهولت بخشیدن به رفت و آمد ساکنین کمک کنند. اگر خانواده‌ی مسنی دارید، حتما برای خرید آپارتمان به این موضوع دقت کنید. یکی دیگر از نکات مثبت طبقه‌ی اول، ایمن‌تر بودن آن نسبت به طبقات فوقانی در اتفاقات غیر منتظره می‌باشد. منظور از اتفاقا غیر منتظره، اتفاقاتی مثل آتش سوزی و یا زلزله می‌باشد. در چنین اتفاقاتی اگر ساکن طبقات اول باشد، می‌توانید سریع‌تر از بقیه از ساختمان خارج شوید. حتی اگر هم ساختمان دارای پله‌ی فرار باشد، باز طبقات اول زودتر می‌توانند به تخلیه ساختمان اقدام کنند.

گرم یا سرد؟!

در این قسمت، ساختمان‌های مجاور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر ساختمانی که خریداری و یا اجاره میکنید از ساختمان‌های مجاور بلندتر باشد، مشکل سرد شدن و کوران باد را خواهید داشت. زمانی که در کنار واحد شما ساختمان‌های دیگه وجود داشته باشد، دیوارهای مجاور شما گرم‌تر خواهد بود. البته که ساختمان‌های مجاور از کوران باد هم جلوگیری خواهند کرد. البته که لازم به ذکر بوده که طبقه‌ی اول در فصل زمستان می‌تواند سرد ترین واحدها را داشته باشد. طبقه‌ی اول به دلیل اینکه طبقه‌ی دیگری در زیر خود ندارد تا دارای سیستم گرمایشی باشد، اکثر کف‌ها سردی را در زمستان تجربه می‌کنند. البته که لابی و یا طبقه‌ی همکف در زیر طبقه‌ی اول قرار دارند، اما به دلیل رفت و آمد زیاد این طبقه تمام گرما از ساختمان خارج می‌شود. البته که این مشکل با سیستم گرمایش از کف قابل حل بوده که هزینه‌ی زیادی برای شما در بر خواهد داشت. در فصل زمستان طبقات آخر میتواند بهترین واحدها را براش ما داشته باشد. یکی به دلیل اینکه همیشه گرما به سمت بالا کشیده می‌شود و به صورت خودکار واحد‌های طبقات آخر همیشه زمان و انرژی کمتری برای گرم کردن واحد خود میگذارند. البته که همین موضوع در فصل تابستان بر عکس عمل خواهد کرد. طبقات آخر در فصل تابستان باید انرژی و وقت بیشتری برای خنک کردن واحد خود بگذارند.

دید یا چشم انداز

یکی از جذاب ترین نکات یک واحد، می‌تواند چشم انداز واحد باشد. قاعدتا هر چه طبقه بیشتر شود، چشم انداز واحد نیز بهتر خواخد شد. البته این موضوع باز به ساختمان‌ها مجاور برمیگردد. باید به این موضوع توجه کنید که آیا ساختمان بلندتری از شما وجود دارد یا نه؟ اگر پارک یا فضای سبز در اطراف شما باشد، می‌تواند دید سرسبزی برای شما داشته باشد. قاعدتا طبقات اول از این امکان برخوردار نخواهند بود. یکی از نکاتی که برای اکثر ما ایرانی‌ها در خرید خانه بسیار مهم بوده، نور واحد است. هر چه طبقات بالاتری را برای خرید انتخاب کنید، نور بیشتری برای واحد خود ایجاد کرده‌اید. پس اگر به چشم انداز و نور اهمیت میدهد، از انتخاب طبقات پایین صرف نظر کنید.

صدای کم یا صدای زیاد؟!

تهران یک کلان شهر پر رفت و آمد به حساب می‌آید. این رفت و آمدهای زیاد می‌تواند آلودگی صوتی ایجاد کند. برای اینکه از این آبدوگی صوتی در امان باشید، باید تا حد امکان از زمین فاصله بگیرید. طبقات اول معمولا صدای رفت و آمد حیاط، صدای درب پارکینگ و صدای لابی را میشنوند. البته یکی از نکات مثبتی که اینجا می‌توان در ارتباط با طبقات اول گفت این بوده که دیگر نگران نیستید که صدای شما همسایه طبقه پایین را اذیت کند. اگر خانواده‌ی شلوغ و یا پر رفت و آمدی که ممکن بوده صدای این رفت و آمد زیاد دچار مشکل برای طبقات پایین شما شود، طبقه‌ی اول بهترین گزینه برای شما خواهد بود. یا اگر بچه‌های پر سر و صدایی دارید، با انتخاب طبقه‌ی اول دیگر خیالتان از تولید سر و صدا راحت باشد.

ایمن بمانید.

درکل طبقات اولیه طعمه‌ی مناسب تری برای سارقان می‌باشد. ورود و خروج از طبقات اولیه بسیار راحت‌تر بوده است. اگر قصد خرید واحد در طبقات اولیه را دارید، از امینی و ضد سرقت بودن درب ورودی آن مطمئن شوید.

همه‌ی این موارد نکاتی بود که باید نسبت به علایقتان بهش بپردازید. شاید پیش خودتان فکر کنید که اعتدال بهترین راه برای خرید خانه بوده و به سراغ طبقات وسط بروید. دگیر تصمیم آنکه کدام طبقه برای شما بهتر بوده به عهده‌ی خودتان است.

شما به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[5 امتیاز از مجموع 1 رای]

همچنین ببینید

نیاوران را بهتر بشناسیم

نیاوران را بهتر بشناسیم! شاید یکی از آشنا ترین خیابان‌های تهران که همه اسمش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button