خانه / اخبار اقتصادی املاک و مستغلات / نکاتی که برای اجاره خانه‌ی مبله باید بدانیم

نکاتی که برای اجاره خانه‌ی مبله باید بدانیم

نکاتی در رابطه با اجاره خانه مبله!

اجاره خانه‌ی مبله چندی وقتی هست که در کشور رواج پیدا کرده است. در این نوع اجاره شما فقط کافیست که با یک چمدان به خانه‌ی جدیدتان نقل مکان کنید. اما اجاره و یا حتی خرید این نوع خانه‌ها، هم دارای نکات مثبت و هم دارای نکات منفی می‌باشد. حالا شما باید برای خرید و یا اجاره این خانه‌ها به یک سری نکات دقت کنید که قصد داریم در این مقاله شما را با این نکات بیشتر آشنا کنیم. البته لازم به ذکر هست که در بعضی خانه‌ها لوکس یا بعضی آپارتمان‌های نیاوران نیز می‌توانید خانه‌های مبله پیدا کنید.

مالکان خانه‌های مبله معمولا به دلایلی توان انتقال وسائل خود را به محل جدید زندگی خود ندارند. یا می‌تواند به دلیل مهاجرت باشد یا اینکه محل زندگی جدید مالک فضای مناسب برای وسائل‌های قبلی را نداشته باشد. به همین دلیل مالک قصد اجاره و یا فروش ملک همراه با وسائل را پیدا می‌کند. البته که خرید یا اجاره این نوع از ملک‌ها می‌تواند برای خریدار نیز مناسب باشد. به این دلیل که دیگر نیازی نیست هزینه‌ی خرید خیلی از وسائل را پرداخت کند. یکی دیگر از نکات مثبتی که می‌تواند داشته باشد، صرفه جویی در وقت است. به این دلیل که دیگر نیازی نیست به دنبال خرید وسائل بروید. یا مثلا شما را از زحمات اسباب کشی راحت می‌کند. یا مثلا زمانی که مدت اجاره‌ی خانه به اتمام میرسید، شما ساکتان را جمع می‌کنید و بدون جمع کردن حتی 1 استکان خانه را ترک میکنید.

خانه‌های مبله معمولا هزینه‌های متعارفی دارند. البته این هزینه بستگی به امکاناتی هست در آن خانه جا خوش کرده است. برای مثال اگر قصد خرید خانه در نیاوران را دارید و دوست دارید که یک دست مبلمان مرغوب، آشپزخانه‌ی لوکس و یا … را داشته باشد، قاعدتا باید هزینه‌ی بیشتری نیز پرداخت کنید. البته که امکانات دیگری مانند استخر، سونا، جکوزی، زمین تنیس، بیلیارد و … بر قیمت این خانه‌ها تاثیر گذار هستند. دیگر باید به توان پرداخت هزینه‌ی خود دقت کنید.

یکی از نکات بسیار مهم برای خرید و یا اجاره خانه‌ی مبله، باید مثل یک آدم وسواسی عمل کنید. یکی از مهم ترین عوامل در این خانه‌ها چک کردن وسائل خانه است. حتما تخت خواب، مبلمان، فروش، وسائل آشپزخانه و … را به خوبی چک کنید تا در زمان تخلیه و تحویل خانه به مالک دچار دردسر نشوید. وسائل برقی خانه را حتما چک کنید که کار می‌کنند. از آن رو که وسائل برقی از قیمت بالایی برخوردار بوده، اگر در زمان تحویل خانه این وسائل کار نکنند، شما متحمل پرداخت هزینه‌ی زیادی خواهید شد. در نهایت حتما لیست تمام وسائل خانه را از صاحب خانه تحویل بگیرید و موقع تحویل همانند لیست وسائل را به صاحب خانه تحویل دهید.

یکی از ضررهایی که این نوع خانه‌ها می‌تواند داشته باشد، هزینه‌ی خسارتی می‌باشد که شما باید موقع تحویل خانه پرداخت کنید. شاید حتی هیچ اتفاقی برای وسائل شما پیش نیاید، اما فکری که باید خیلی مراقب این نوع وسائل باشید، شاید باعث شود که شما نتوانید لذت استفاده را وسائل را به خوبی تجربه کنید. نکته‌ی حائز اهمیت این بوده که در قول نامه تمام تعهدات مالک و خریداری در آن ذکر شود. نوع هزینه‌ای که باید پرداخت شود و اینکه چه وسائلی مورد تعهد خریداری می‌باشد نیز باید در قول نامه حتما ذکر شود. البته قاعده‌ی مستاجر نشینی در این نوع خانه‌ها نیز اعمال می‌شود. برای مثال اگر لوله‌های آب خانه دچار مشکل شود، تنها کاری که لازم بوده شما انجام دهید این است که دست به تلفن شوید و به مالک خانه خبر دهید و از آن درخواست کنید تا نسبت به تعمیر آن اقدام کند. اما برای مثال اگر سهوا مبل نشیمن خانه دچار مشکل شود، دیگر ربطی به مالک خانه ندارد و باید هزینه‌ی آن را از جیب خودتان پرداخت کنید. البته که مالکانی هستند که خانه را بیمه می‌کنند. این موضوع می‌تواند خیال شما را نسبت به خیلی از خرابی‌ها راحت کند. البته بیمه کردن خانه، معمولا در خانه‌های لوکس رواج دارند که لوازم خانه بسیار کم یاب و یا گران قیمت هستند. حتی در بعضی موارد که قصد اجاره خانه به صورت بلند مدت را دارید، خود شما نیز می‌توانید برای بیمه کردن خانه اقدام کنید.

در کل این خود شما هستید که باید تصمیم بگیرید که اجاره این خانه‌ها برای شما مفید یا مضر است. ما در بالا سعی کردیم نکاتی را برای خرید و یا اجاره این خانه‌ها به شما اطلاع دهیم.

شما به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[5 امتیاز از مجموع 1 رای]

همچنین ببینید

منطقه 1 تهران را بهتر بشناسیم ( قسمت دوم )

آشنایی با منطقه 1 تهران قسمت دوم در قسمت قبلی آشنایی با منطقه 1 تهران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button