خانه / معماری و طراحی داخلی / چه گیاهی برای آپارتمان مناسب است؟ (قسمت اول)

چه گیاهی برای آپارتمان مناسب است؟ (قسمت اول)

گیاه را با خیال راحت به خانه بیار!

(قسمت اول)

همیشه داشتن حس تراوت و تازه بودن بسیار خاص و لذت بخش بوده است. شاید به دلیل اینکه امروزه تراکم خانه سازی زیاد شده باشد، خانه‌ها دیگر این تراوت را نداشته باشند. در گذشته خانه‌ها بیشتر ویلایی بودند و همین امر خانه حس خوبی به شما میداد. امروزه اکثر خانه‌ها تبدیل به آپارتمان شده‌اند و شاید حیاط‌های کوچک و یا غیر قابل استقاده‌ای داشته باشند. به همین دلیل داشتن گل و گیاه در خانه می‌تواند این حس تراوات را  برای شما ایجاد کند. در محله‌هایی مثل نیاوران که تراکم برج سازی در آن زیاد شده، داشتن کل و گیاه در خانه‌ می‌تواند حس قشنگی برای شما ایجاد کند. البته در بالکن بعضی از  آپارتمان‌های نیاوران جعبه گل‌هایی برای این امر تعبیه شده است.  در کل بخواهیم حساب کنیم، بیش از 140 نوع گیاه آپارتمانی داریم. ما در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از گل‌هایی که مخصوص نگهداری در آپارتمان هست را به شما معرفی کنیم. البته که گیاه به جزء حس تازگی که برای شما در خانه ایجاد، باعث زیباتر شدن فضای داخلی خانه شما نیز می‌شود. امیدواریم که این مقاله شما را برای خرید گل و گیاه در خانه ترغیب کند.

نخل مرداب Umbrella Grass

 

این گیاه به دلیل داشتن ظاهری متفاوت با بقیه‌ی گیاه‌ها، کمی خاص محصوب می‌شود. ای گیاه نیاز دارد تا هر روز آبیاری شود و نور غیر مستقیم نیاز دارد.

یوکا Spineless Yucca

 

این گیاه بومی متعلق به قاره‌ی آمریکا می‌باشد و ارتفاع آن نیز می‌تواند به 6 متر برسد. اما زمانی که در گلدان کاشته شود، به دلیل رشد محدود ریشه‌ی آن، رشد خود گیاه نیز کنترل می‌شود. این گیاه در تابستان هفته‌ای دوبار و در زمستان هفته‌ای 1 بار نیاز به آبیاری دارد.

لیندا / پا فیلی Elephent Foot Tree

 

 

لیندا یا پا فیلی در تمام فصول سبز هستند و در صورت نگهداری درست هیج گیاه ریزش و یا تغییر رنگ نمیدهند. دلیل نام گذاری این گیاه به این دلیل بوده که پایه‌ی این گیاه بسیار شبیه به پای فیل می‌باشد. این گیاه در هفته نیاز دارد تا 3 بار آبیاری شود.

گندمی / Spider Planet

 

گیاه گندمی را می‌توان یکی از محبوب ترین گیاه‌هان برای آپارتمان دانست. این گیاه حداکثر تا 30 سانتی‌متر رشد خواهند کرد. گیاه گندمی نیز در صورت نگهداری درست همیشه سبز خواهند ماند.

کاج مطبق Norfolk islan pine

این گیاه در دسته‌ی درختچه قرار میگیرد. این درختچه‌ی جذاب می‌تواند تا حدود 2 متر رشد کند. این گیاه به دلیل طبقاتی بودن ظاهر آن، بسیار جذاب بوده و می‌تواند ظاهر بسیار قشنگی برای شما ایجاد کند. این گیاه در 10 روز نیاز دارد تا 4 بار آبیاری شود.

فیلودندرون Philodendron

 

این گیاه همیشه سبز می‌باشد و ظاهری پوشاننده و رونده دارد. این گیاه یک ویژگی خاص دارد. ویژگی خاص این گیاه این بوده که ریشه‌ی هوایی دارد و برای رشد نیاز به یک نگهدارنده دارد که اکثرا از نگهدارنده‌های خزه دار برای این گیاه استفاده می‌کنند. این گیاه نیاز به آبیاری زیادی نیز ندارد. در فصلی مثل تابستان هفته‌ای 2 بار و در زمستان هفته‌ای 1 بار نیاز به آبیاری دارد.

فیکوس بنجامین weeping Fig

گیاه‌های فیکوس اونواع بسیار زیادی دارد. یکی از مدل‌های آن بنجامین بوده که از همه نیز پرصرفدارتر به شما میرود. این گیاه ظاهر بسیار خاص و جذابی دارد. اما نکته‌ای که برای خرید این گیاه باید به آن توجه کرد این بوده که این گیاه نیاز به نگهداری بیشتری نسبت به بقیه‌ گیاه‌های آپارتمانی دارد. پس حتما در نگهداری این گیاه بیشتر از بقیه دقت کنید.

فیتونیا Nerve plant

فیتونیا یک گیاه همیشه سبز است که رشد خزه‌ای دارد. یکی از نکات بارز این گیاه ظاهر آن است. ظاهر این گیاه آن را به یک گیاه خاص تبدیل کرده است. روی برگ‌های این گیاه رگه‌های سفید مانندی دیده می‌شود. باید حواستان باشد که این گیاه برای نگهداری نیاز به هفته‌ای 3 بار آبیاری دارد.

این هشت گیاه می‌تواند برای نگهداری در آپارتمان بسیار مناسب باشد. اگر شما دوستدار گیاه هستید، میتوانید برای خرید یک خانه‌ی سر سبز در ملحه‌هایی مثل نیاوران، صاحبقرانیه، فرمانیه و یا در کل منطقه شمیران تهران با ما در تماس باشید.

 

 

شما به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[5 امتیاز از مجموع 1 رای]

همچنین ببینید

باکن و تراس

بالکن و تراس و بهار خواب و ایوان چه تفاوتی باهم دارند؟

اصطلاحات بالکن و تراس و بهار خواب و ایوان را حتماً شنیده‌اید. امروز می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button