خانه / معماری و طراحی داخلی / تاسیسات و امکانات ملک / 8 گام برای خرید خانه‌ی نوساز

8 گام برای خرید خانه‌ی نوساز

چند نکته قبل از خرید خانه خانه‌ی نوساز

خرید خانه‌ی نوساز همیشه جزء لذت بخش ترین خریدها به شمار میرود. همیشه اولین نفر بودن یک حس جالبی میتوان برای هر فرد به ارمغان بیاورد. اما خرید خانه‌ی نوساز با خرید بقیه‌ی وسائل نو کمی متفاوت بوده است. برای مثال زمانی که شما ماشین و یا گوشی موبایل نو خریداری میکنید، خیلی نیاز نیست به جزئیات دقت کنید و میتوانید از همان لحظه از خودرو و یا گوشی موبایل خود استفاده کنید. اما ملک این چنین نیست. زمانی که شما ملک نوساز تهیه میکنید، باید به خیلی نکات توجه داشته باشید. مثلا زمانی که شما قصد خرید خانه در نیاوران را داشته باشید، باید به نکاتی توجه کنید که ما قصد داریم تعدادی از این نکات را برای شما در این مقاله بازگو کنیم.

گام اول: از سازنده مطئمن شوید

همیشه در تمام مناطق، سازنده خوش نام و بدنام وجود دارد. قبل از اینکه اقدام به خرید خانه کنید، از سازنده‌ی خانه‌ی خود مطلع شوید. این اطلاع برای این بوده که در آینده لامزم نباشد مدام دست به آچار باشید. توجه داشته باشید که حتی بدترین سازنده هم میداند چطور ایرادات کوچک خانه‌ی خود را طوری بپوشاند تا شما متوجه نشوید. اما اگر از سازنده خود مطلع باشید میتوان گفت که میتوان فهمید که سازنده خوش نام و یا بد نام است.

گام دوم: به جزیئات بیشتر دقت کنید

اگر خانه در آخرین مراحل ساخت بوده، از فروشنده سوال کنید که کدام یک از امکانات نصبش با شما و کدام یک به عهده‌ی سازنده می‌باشد. این به این دلیل بوده که بعضی از سازنده‌ها بعد از نوشتن قول نامه، برخی از امکانات را نصب نمیکنند و شما مجبور میشود تا هزینه‌ی نصب آن را به صورت مجدد پرداخت کنید. هر چند که بعضی‌ها هستند که دوست دارند خانه را دیزاین نشده تحویل بگیرند تا آن را با سلیقه‌ی شخصی خود دیزاین کنند. به اصطاح میتوان گفت که از خام بودن یا نبودن خانه خود مطمئن شوید. خام بودن خانه بدان معنا می‌باشد که دیوارها رنگ نشده‌اند، خانه کابینت و کمد ندارد، سیستم کولر و پکیج نیز ندارد. اگر بودجه‌ی شما برای خانه محدود بوده، بهتر است که حتما قبل از خرید خانه، از این مسائل مطمئن شوید.

گام سوم: یک متخصص تاسیسات با خود داشته باشید.

اکثر مواقع خانه‌های نوساز به مشکلاتی مثل لوله کشی، عایق صدا نبودن، مشکلات آسانسور، سیم کشی، موتور خانه و … برخورد دارند. البته که در اکثر مواقع شاید فروشنده هم از این اتفاقات خبر ندارند. برای همین بهتر بوده تا فردی که به سیستم تاسیسات آشنا هست با خود برای خرید ببرید تا این مسائل را برای شما بررسی کند تا در آینده خانه‌یتان برایتان دردسر ساز نشود.

گام چهارم: مراقب پنجره‌ها باشید.

پنجره همیشه یکی از مسائلی بوده که در ساخت خانه بسیار تاثیر می‌باشد. اکثر مردم وقتی به سراغ خرید خانه میروند، به جز اطلاعات اصلی خانه، از نوع پنجره سوال میکنند. سوالتی مثل نورگیر، نوع پنجره که قدی بوده یا افقی، ارتفاع پنجره، صدا گیر ومسائل دیگری که برای یک پنجره پیش می‌آید. برای مثال اگر در یک منطقه پر سر و صدا در حال خرید خانه هستید، حتما از 2 جداره بودن پنجره خود مطمئن شوید. البته که برای اتلاف انرژی و هزینه‌ای که برای تامین این انرژی پرداخت می‌کنید، از محکم بودن آن پنجره مطمئن شوید.

گام پنجم: کف ساختمان فراموش نشود.

برای ساختمان کف ساختمان متریال بسیار زیادی وجود دارد. می‌تواند سنگ باشد، می‌تواند پارک باشد و یا هر چیزه دیگری می‌تواند باشد. هر کدام از این متریال، نقاط ضعف و یا نقاط قوت خودش را دارد. به همین دلیل برای اینکه در آینده دچار مشکل نشوید، از نوع متریال استفاده شده برای کف خانه‌ی خود مطلع باشید.

گام پنجم: دیوارهای خانه

همیشه یادتان باشد که این دیوارهای خانه هستند که حس تمیزی و یا کثیفی یک خانه را برای شما ایجاد می‌کنند. شاید خانه‌هایی باشد که از سن زیادی برخوردار باشند اما به دلیل دیوارهای خوب و تمیزی که دارد، به هیچ عنوان این حس قدیمی بودن را به شما القاء نخواند کرد. حتما از جنس رویه‌ی دیوار آگاه باشید. جنس روی دیوار می‌تواند کاغذ دیواری و یا رنگ باشد. از اینکه جنس استفاده شده قابل جست و جو هست یا خیر مطمئن شوید. یکی دیگه از نکته‌هایی که برای دیوار بسیار مهم بوده، ذخامت دیوار می‌باشد که آیا صدا از خانه‌ی شما خارج می‌شود یا خیر؟ برای همین اگر دوست ندارید همسایه شما از اتفاقات داخل خانه‌ی شما آگاه نباشد، از ذخامت دیوار خانه‌ی خود مطمئن شوید.

گام ششم:  قلب خانه را چک کنید

آشپزخانه همیشه قلب خانه به شمار میرود. از آنجایی که تا به حال از آشپزخانه‌ی خانه‌ی نوساز استفاده نشده، حتما آن را چک کنید که تمام معیارهای شما را داشته باشد. آشپزخانه‌ای که باب میل شما نباشد، میتواند حس شما را در آینده نسبت به خانه‌یتان تغییر دهد. البته که آشپزخانه برای ما ایرانی‌ها از اهیمت خاصی برخوردار بوده است. پس حتما حواستان به باشد.

گام هفتم: فقط داخل مهم نیست.

برای اینکه یک خرید قابل قبول داشته باشید، باید بدانید که فقط داخل خانه‌ مهم نیست. حتما از تعداد پارکینگ‌ها، انباری، آسانسور، حیاط، بالکن، لابی و … خانه خود دیدن کنید. هر کدام از این موارد ممکن بوده تا با نیازهای شما همخوانی نداشته باشد و می‌تواند در آینده شما را با مشکل مواجه کند.

گام هشتم: یک مشاور خوب داشته باشید.

تمام مواردی که در قسمت بالایی ذکر شد یک طرف، داشتن یک مشاور خوب در سمت دیگر قرار دارد. یعنی اینکه مورد 8 به تنهایی به اندازه تمام موارد گفته شده اهمیت دارد. اگر شما یک مشاور خوب داشته باشید، به نیازها و خواسته‌های شما گوش می‌کند و طبق خواسته شما، بهترین خانه‌های موجود را معرفی می‌کند تا شما بتوانید بهترین حس را از مالیک یک خانه‌ی نوساز داشته باشید.

به همین دلیل اگر قصد خرید خانه در نیاوران را دارید، ما به شما املاک عظیمیان را معرفی می‌کنیم. املاک عظیمیان از سال 1394 به صورت تخصصی فعالیت خود را بر روی منطقه 1 تهران آغاز کرد. املاک عظیمیان می‌تواند بهترین راهنمای شما برای خرید آپارتمان در نیاوران باشد.

 

شما به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[5 امتیاز از مجموع 1 رای]

همچنین ببینید

باکن و تراس

بالکن و تراس و بهار خواب و ایوان چه تفاوتی باهم دارند؟

اصطلاحات بالکن و تراس و بهار خواب و ایوان را حتماً شنیده‌اید. امروز می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button