خانه / اخبار اقتصادی املاک و مستغلات / منطقه یک تهران را بهتر بشناسید ( قسمت سوم)

منطقه یک تهران را بهتر بشناسید ( قسمت سوم)

آشنایی با منطقه 1 تهران، قسمت سوم

در 2 مقاله‌ی گذشته سعی کردیم تا حدی شما را با منطقه 1 تهران آشنا کنیم. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات تکمیلی را نسبت به این منطقه به شما بدهیم.

بافت این قسمت شهر به علت ساخت  و سازهای مدرن از حالت قدیمی بیرون آمده و تقریبا بافت مدرنی را دارد. البته که محله‌های کوچک آن هنوز مقداری بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. اما بخش بیشتر این منطقه بافت مدرنی دارد. این منطقه دارای 101 کیلومتر مربع مساحت می‌باشد که همچنین  در 10 ناحیه‌ و 27 محله تقسیم بندی شده است. منطقه 1 یکی از منطقه‌های مهم در سیاست ایران به شمار میرود. این اهمیت هم به دلیل وجود سفارتخانه‌ی زیادی یوده که در این محله قرار دارد.

بافت شمیران

بافت منطقه‌ی شمیران در عین مدرن بودن، سعی کرده حالت روستایی و سنتی خود را حفظ کند. به همین دلیل در بعضی منابع از محله‌ی شمیران به عنوان “باغ شهر” یادمیکنند. منطقه‌ی شمیران به دلیل قرار گرفتن در کوهپایه‌های البرز از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار بوده است.

منطقه یک از ویژگی‌های بسیار خوبی مانند:

  • آب و هوای خوب و عالی
  • بافت باغ شهری
  • مراکز خرید و متنوع
  • وجود نمایندگی های معتبر از برند های مختلف
  • زیارتگاه های مختلف
  • ساختمان های تقریبا نوسازی شده و مدرن
  • ۲۹ سفارتخانه و اقامتگاه
  • ارتفاع زیاد از سطح دریا به نسبت سایر مناطق
  • اماکن مذهبی متعدد شامل مسجد و حسینیه و ۸ امامزاده
  • بافت سرسبز به علت وجود پارک ها و بوستان های متعدد
  • مدارس و دانشگاه‌های مختلف در این منطقه وجود دارند

برخوردار است. همه‌ی این مسائل می‌تواند دست به دست هم دهد تا شما را برای خرید خانه در منطقه 1 تهران ترغیب کند.

حال قصد داریم تا محله‌های منطقه 1 تهران را به شما معرفی کنیم.

محله الهیه تهران

به لحاظ سکونت محله الهیه تهران و مخصوصا خیابان فرشته جزو مناطق اعیان نشین تهران به شمار میرود. بسیاری از برج های تهران با بزرگترین پنت هوس ها در این منطقه قرار دارند. طبیعتا قیمت خانه ها نیز در این منطقه بالاست.

محله دارآباد تهران

دارآباد مانند نیاوران اعیان نشین نیست اما قیمت خانه ها در این منطقه به نسبت بالاست که دلیل اصلی آن می‌تواند خوبی آب و هوا و قرار گرفتن آن در شمال تهران باشد. البته این منطقه بسیار رو به رشد بوده و هر روز خانه‌ها و برج‌های جدید و لوکسی در این منطقه سر بلند می‌کنند.

محله نیاوران تهران

میانگین قیمت ملک در محله نیاوران بالاتر از تمام نقاط شهر تهران است. اگه قصد خرید آپارتمان در نیاوران تهران رو دارید، بهتر است بدانید که نیاز به سرمایه‌ی زیادی برای این خرید گران ‌قیمت دارید. وجود بسیاری از برج‌ها و پنت هوس‌های لوکس تهران در نیاوران، یک از امتیازاتی بوده که این محله را در لیست بهترین محله‌های تهران قرار داده است. سبک زندگی عیان‌نشین، امکانات عالی و مطلوب، موقعیت جغرافیایی و آب و هوای دلپذیر این منطقه، نیاوران رو به بهشتی کوچک برای «خرید آپارتمان در تهران» بدل کرده است. در نتیجه با درنظر گرفتن این موارد، قیمت بالا و متفاوت این محله خیلی هم عجیب به نظر نمی‌آید.

محله قیطریه تهران

محله قیطریه‌ی تهران یکی از محله‌های مرفه‌نشین و لاکچری در تهران محسوب می‌شود. پس مسلما با بالاترین قیمت‌ها، برای خرید خانه‌ و آپارتمان در قیطریه روبه‌رو هستیم. البته که لازم به ذکر بوده که هر چی از امکانات و لوکس بودن املاک قیطریه بگوییم، باز هم گوشه‌ای را فراموش خواهیم کرد. برخی از بیشترین متراژها در خانه‌های ویلایی تهران رو فقط میتوانید در قیطریه پیدا کنید. یا نمونه‌هایی از لوکس‌ترین آپارتمان‌ها و برج‌های شهر را می‌توانید در قیطریه ببینید. پس بیشترین سرمایه رو برای گرون‌ترین خرید عمرتون کنار بگذارید و بعد، از زندگی در قیطریه و خونه‌های زیبای آن لذت ببرید.

محله ولنجک تهران

ولنجک تهران به خاطر قرار گرفتن در شمال شهر تهران و نزدیکی به ارتفاعات توچال، میانگین قیمتی نسبتا بالایی دارد. البته در این بین، ساخت و سازها و اقبال عمومی به این منطقه هم، باعث رشد قیمت‌ها شده است. به خصوص قیمت خانه‌‌های ویلایی در ولنجک طرفداران خاص خودش رو دارد. بافت کلی منطقه به شکلی است که هر روز شاهد ساخته شدن خانه‌های لوکس و مدرن هستیم. خانه‌هایی با متریال و دیزاین خاص که البته قیمت‌های خاصی هم دارند. اما به هر حال با وجود سبک زندگی، قشر حاکم در این محله و نوع ساخت و سازش، رقم‌های عجیب برای املاک ولنجک چندان هم دور از انتظار نیست.

 

محله سوهانک تهران

سوهانک محله‌ای است که جمعیت آن در حال افزایش بوده و ساخت خانه‌های جدید در آن روند رو به رشدی دارد. علاقه‌مندان به زندگی در محله‌ای با آب و هوای مناسب و کوهپایه‌ای می توانند به عنوان یک گزینه جذاب به سوهانک تهران نگاه کنند. البته وجود این نکات مثبت در محله سوهانک تهران باعث رشد قیمت آپارتمان‌ها در این منطقه شده است. این محله مثل تمام محلات شمال شهر تهران از متوسط قیمتی بالاتری نسبت به مرکز و جنوب شهر تهران برخوردار است

محله مینی سیتی تهران

مینی سیتی در شمال تهران قرار دارد. بنابرین قیمت خانه ها در این منطقه به نسبت جنوب و مرکز تهران بالاتر است. البته آب و هوای خوب این محله نیز از دلایل قیمت بالاتر آن است.

محله تجریش تهران

محله تجریش در محدوده‌ی شمالی شهر تهران است. قسمتی که جزء مناطق بالاشهر تهران به حساب میاد و قیمت خانه‌ها در این منطقه بالاست. پس اگه قصد خرید آپارتمان در تجریش رو دارید، انتظار قیمت‌های بالا رو داشته باشید و حتما بودجه‌ی مناسبی رو از قبل برای آن در نظر بگیرید.

محله زعفرانیه تهران

زعفرانیه‌ی تهران در موقعیتی قرار دارد که جزو مناطق گران‌قیمت تهران به شمار میرود. این روز‌ها با ساخت ساختمان‌های لوکس و مدرن در کوچه‌های زعفرانیه، شاهد قیمت‌هایی نجومی خرید آپارتمان در این محله‌ی تهران هستیم. با این حال طیف وسیعی از خانه‌هایی که در این محله وجود دارد. به هر شکل، چه دل به آپارتمان‌ها و برج‌های لوکس زعفرانیه بسته باشید و چه خانه‌های ویلایی با متراژ بالا ، باید سرمایه‌ی زیادی رو صرف این خرید گرون‌قیمت کنید.

محله فرمانیه تهران

اگر قرار باشد چند محله اعیان نشین و گران تهران را نام ببریم، قطعا فرمانیه یکی از اولین ها خواهد بود. از دیرباز فرمانیه محله‌ای لوکس و لاکچری به حساب می‌آمده که امروزه نیز به همین منوال است. در کوچه های فرمانیه که قدم بزنید ظاهر ساختمان ها گویای گران بودن آنها خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شما به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[1.5 امتیاز از مجموع 2 رای]

همچنین ببینید

اقدسیه، خیابانی در نیاوران.

اقدسیه، خیابانی در نیاوران. اقدسیه از آن دست خیابان‌هایی هست که شاید اسم آن را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button