خانه / اخبار اقتصادی املاک و مستغلات / خرید ویلا در نیاوران

خرید ویلا در نیاوران

خرید ویلا در نیاوران.

شاید یکی از جذابیت‌هایی که نسل امروز نتوانند به راحتی تجربه کنند، زندگی در خانه‌های ویلایی هست. خانه‌هایی با حیاط‌های بزرگ و دل‌باز که می‌تواند لذت زندگی را برای شما دو چندان کند. حیاط‌هایی که محل بازی کردن بچه‌ها و لذت بردن از یک فضای سبز شخصی است. امروزه پیدا کردن خانه‌ی ویلا در شهر تهران شاید کار آسانی نباشد. امروزه تهران تبدیل شده به یک شهر شلوغ و پر رفت و آمد. همین امر باعث شده تا تراکم ساخت و ساز در تهران زیاد شود که این امر باعث تخریب خانه‌های ویلایی و ساخت برج‌ها‌ و آپارتمان‌ها شده است. برای همین شاید امروزه پیدا کردن خانه‌ی ویلایی کار بسیار سختی باشد. البته که امروزه مناطق بسیار کمی در شهر تهران دارای خانه‌ی ویلایی هستند. یکی از آن مناطقی که امروزه شما می‎توانید در آن صاحب یک خانه‌ی ویلایی شوید، منطقه‌ی نیاوران است.

منطقه‎ی نیاوران یکی از مناطق بسیار قدیمی شمرون است. در گذشته در این منطقه مزارع نی بسیار فراوان بوده است. مردم شهر تهران نی‌های مورد نیاز خود را از این منطقه تامین می‌کردند. برای همین اسم این منطقه را “نی‌آوران” گذاشته‌اند. این اسم به مرور زمان به نیاوران تغییر پیدا کرد. البته که امروزه این منطقه به اسم شهید باهنر تغییر نام پیدا کرده است.

نیاوران را می‌توان “سرزمین برج‌های لوکس و پنت‌هاوس‌ها” نامید که معماری خاص داخلی و خارجی ساختمان‌های آن، چهره این محله را تا حد زیادی از مابقی محله‌های تهران متمایز کرده است. بافت مسکونی نیاوران و تلفیق خانه‌های قدیمی و ویلایی و آپارتمان‌هایی نوساز و صد البته مدرن با سن بنای زیر ۱۵ سال، نشان می‌دهد که این محله تا حد زیادی پاسخگوی نیاز و سلیقه‌های مختلف متقاضیان ملک در شمال تهران است.

سکونت در محله نیاوران در یک کلام یعنی غوطه‌ور بودن در امکانات فوق‌العاده. دسترسی آسان به امکانات تفریحی، ورزشی، درمانی و فرهنگی و وجود بناهای تاریخی شاخص در این محله؛ همه و همه دلایلی لازم و کافی هستند تا جدی‌تر به بررسی آگهی‌های فایل شده در دفتر مشاوران املاک این منطقه بپردازید. ضمنا با وجود چند سفارت‌خانه‌ و ادارات دولتی خیال شما از بابت  برقراری امنیت برای خانواده‌ها به خصوص کودکان و دانش‌آموزان راحت خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم تا نکاتی در رابطه با خرید ویلا در نیاورانبا شما صحبت کنیم و مورد خرید آپاتمان در نیاوران هم به ابن مقاله سر بزنید. البته قبل از خواندن این مقاله باید توجه داشته باشید که اصلا خرید خانه‌ی ویلایی در نیاروان به نفع شما هست یا خیر؟! اصلا خانه‌ی ویلایی در نیاوران خریداری کنید بهتر بوده یا اینکه سراغ یک آپارتمان در نیاوران بروید بهتر است؟ برای دست پیدا کردن به جواب این سوال، عوامل بسیار زیادی تاثیر گذار هستند. این عوامل می‌تواند نیازهای شما از یک خانه باشد یا اصلا سلیقه‌ی شخصی شما باشد. این عوامل می‌تواند در هر شخص برای خرید ویلا در نیاوران متفاوت باشد. حال برویم نکاتی را برای خرید ویلا در نیاوران بررسی کنیم. در کل نکات بسیار زیادی برای خرید ویلا در نیاوران دخیل هستند. توجه به میزان بودجه در دسترس، در نظر گرفتن تنوع قیمتی که در منطقه‌ی نیاوران هست و سر زدن به کوچه‌های مختلف برای داشتن بهترین انتخاب. اما با در نظر گرفتن تمام این عوامل، شما پس از جست و جوی کافی ممکن بوده با مواردی مناسب مواجه شوید که در نهایت یک ویلا در نیاوران را برای خرید انتخاب کنید. اما یافتن یک ویلای مناسب در نیاوران برای خرید به معنای پایان کار نیست. شما همانطور که در زمان خریدن ویلا در نیاوران به خریدن یا نخریدن آن ویلا و یا حتی در مورد منطقه‌ای که آن ویلا در آن واقع شده فکر کردید و حساسیت به خرج داده‌اید، در مورد اینکه باید با فروشنده چه ملاحظاتی داشته باشید هم، این حساسیت را به خرج دهید و دقت کامل را داشته باشید.

حواستان به مشاوران املاک باشد؛

همانطور که برای پیدا کردن ویلا در نیاوران برای نکاتی مانند مالک، مشخصات ویلا و منطقه‌آن حساسیت به خرج داده‌اید، اینکه چه کسی ویلا را به شما معرفی کرده و قرار داد آن در چه املاکی نوشته می‌شود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. املاک عظیمیان از سال 1395 به طور تخصصی در زمینه‌ی املاک منطقه‌ی یک فعالیت می‌کند. یکی از زمینه‌های تخصصی املاک عظیمیان، ویلاهای واقع شده در خیابان نیاوران است. املاک عظیمیان می‌تواند یکی از بهترین راهنماهای شما برای خرید ویلا در نیاوران باشد.

لوگوی بلاگ املاک عظیمیان

نکته دومی که در زمان خرید ویلا در نیاوران باید به آن توجه کنید این است اگر ویلای مورد معامله بین چند نفر مشاع بوده یا اینکه خریداران چند نفر هستند و عده‌ای به جای دیگری به وکالت معامله می‌کنند، حتما ببینید که آیا دارای وکالت رسمی هستند یا خیر؟ از معامله کردن ویلای‌های نیاوران با وکالتنامه‌هایی که به صورت غیررسمی تنظیم شده‌اند بپرهیزید!

 

یکی دیگر از مسائلی که باید در مورد خرید ویلا در نیاوران به آن توجه کنید، نوع ساخت داخل ویلا است. یعنی اینکه داخل ویلا فلت طراحی شده یا دوبلکس. این مسئله شاید در دید اول خیلی اهمیت نداشته باشد، اما این موضوع در بلند مدت می‌تواند حس شما را به ویلایی که خریداری کردید تغییر بدهد.

نکته‎ی دیگری که برای خرید ویلا در نیاوران باید به آن توجه کنید، امکاناتی هست که برای آن ویلا در نظر گرفته شده است. امکاناتی که برای یک ویلا می‌توان در نظر گرفت می‌تواند حس شما را بسیار بسیار زیاد تغییر دهد. امکاناتی مانند استخر، روف گاردن، فضای سبز، باشگاه ورزشی و … . حال هر کدام از این امکانات را باید نسبت به بودجه و کارایی که می‌تواند برای شما داشته باشد انتخاب کنید. مثلا می‌توانید استخر سرباز یا پوشیده بودن آن را انتخاب کنید، یا مثلا فضای سبز را نسبت به سلیقه‌ی خود طراحی و پیاده کنید. البته که فضای سبز می‌تواند یکی از مهم ترین عوامل انتخاب یک ویلا در نیاوران باشد. معمولا اکثر افراد به دلیل لذت بردن از فضای سبز، خرید ویلا در نیاوران را به آپارتمان در نیاوران ترجیح می‌دهند. البته نیاوران به دلیل داشتن برج‌های بلند، ممکن بوده که به فضای سبز شما دیدهای بسیار زیادی باشد. اگر این موضوع برای شما از اهمیت بالایی برخوردار بوده؛ حتما قبل از خرید ویلا در نیاوران حتما به این موضوع توجه زیادی کنید که فضای سبز شما دید و مشرف خارجی دارد یا خیر.

خرید آپارتمان در نیاوران

از آنجایی که ویلاهای نیاوران بزرگ هستند، نگهداری آنها کمی سخت می‌شود. برای همین می‌توانید از نگهبان استفاده کنید. البته که استفاده از نگهبان نیازمند محلی برای مستقر شدن نگهبان هست. پس حتما در زمان خرید ویلا در نیاوران به این موضوع توجه کنید که ویلای مورد نظر از این امکان برخوردار باشد.

در آخر امیدواریم که این مقاله بتواند به شما در خرید ویلا در نیاوران کمک کند.

انتقال مورد اجاره

 

شما به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[4.5 امتیاز از مجموع 6 رای]

همچنین ببینید

منطقه 1 تهران را بهتر بشناسیم ( قسمت دوم )

آشنایی با منطقه 1 تهران قسمت دوم در قسمت قبلی آشنایی با منطقه 1 تهران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button